Igen mint sokan mások én is az utolsó pillanatra hagytam ezt a jómókát. Persze azt nem számoltam, hogy az évek óta segítő hölgy lebetegszik. Sebaj, gondoltam túlélem ezt is valahogy. Csak nem lehet az olyan bonyolult....

Az első problémát maga a telepítés jelentette, hiszen vistamon nem volt kompatibilis a java az abev számára. Erre úgy jöttem rá, hogy az a szerencsétlen el se indult. Persze a telepítés jó volt, de nem szólt hogy hüjegyerek szar van a palacsintában! No mindegy gyorsan frissítettem a javat és boldogan indítottam az abev programot a letöltött nyomtatvánnyal együtt.

Gyorsan kitöltöttem az egyértelmű adatokat, majd a jövedelem adatokat stb. Először brutál mennyiségű ilyen hibával találkoztam:

 

Érted mi a baj ugye? Tiszta egyértelmű bárki által megérhető hibaüzenet, plusz totál hasznos 3 féle azonosító. Kicsit kétségbeestem, lenyomtam egy cigit, hogy bazmeg ma ezzel nem leszek meg. Aztán gyorsan keresgettem, próbáltam rájönni magamtól, hogy itt és ott miért anyázik az a szerencsétlen program. persze nem sikerült, mert az útmutató nem működik, csak a súgó...
No nem adtam fel, próbáltam józan paraszti ész szerint megcsinálni. Nem sikerült. Ekkor elkértem a kollégám bevallását, hogy ugyan mutassa már meg, hogy hol és mit kellett kitölteni. Ezt hívnám a közönség segítségének. Ekkor már 90 százalékos volt, csak egy helyen anyázott. A munkáltatói igazolásomon szerepel egy összeg, amit ekhos adóként levontak. Valami 9,5%-os cucc. No ezt fogalmam sem volt, hova írjam. Hát mivel nem akarok egy hibás bevallás miatt deákigazolványt bemutatni, így telefonos segítséget vettem igénybe. Jött is ám a felvilágosítás, hogy azt nem kell beírnni. Jajj de jó, akkor király készen vagyok. Átküldtem ellenőrzésre egy szakembernek, hogy ugyan nézze már meg, hogy jó-e. Azt mondta jó, de a 29. sorba írjam be, hogy 12. A 29. sorban az adójóváírásos akármi van, és be kell írni hány hónapra mennyi. Hát nekem semmi, de azért a 12-t be kellett írni... Ezért bezzeg nem rinyálna....

Mivel minden oké, nem büfögött semmiért, így kb 4 óra alatt, 3 külsős ember segítségével megcsináltam. Boldog vagyok. Már csak a postát kell túlélnem.

Viszont ezzel a kalanddal kapcsolatosan lenne néhány észrevételem:
Vegyünk egy átlagos alap usert, akinek a kutlúk expresszről inkább egy vonat jut eszébe, mint levelező. Ha ő kap egy ilyen hibaüzenetet szerintem felköti magát az első villankaróra hózentróglival... De ha ezen is túljutott, és esetleg mégis megpróbálkozik a kitöltéssel, akkor sem biztos, hogy meg tudja csinálni. Lévén az útmutató nem szerves része az elektronikus nyomtatványnak, sem a kitöltőnek... De a legtöbb embernek komoly kihívást okoz (Lsd Uj Péter postját),  és ezzel nyugtatom magam, hogy mégse vagyok egy barlangi troll seggébe szorult szopósün, ha az adóbevallás kitöltését nézzük...

De mi a faxért nem lehet egyszerűsíteni? Megmondod mennyit kerestél, mennyi volt az ekhód meg a tihanyi visszhang és csá, aztán ha máshonnan is volt bevételed, akkor lehet bonyolítani. De könyörgöm miért kell bonyolítani? Biztos jó biznisz a könyvelőknek és az adóhatóságnak. Vajon hány ember kap 20 ezres büntit, mert nem tudta kitölteni ezt a hulladékot???? 
 

Összességében inkább szülnék sünt, mint mégegy adóbevallást magam töltsek ki. Időben az se lenne sokkal több, csak kell hozzá némi pálinka a fájdalomcsillapítás végett szigorúan orvosi rendelvényre....

A bejegyzés trackback címe:

https://vattafaka.blog.hu/api/trackback/id/tr341133446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kszabo 2009.05.21. 16:35:45

Ez régen úgy működött, hogy a bértömeget adóztatták munkadónként. Ez kb az 1 kulcsos szja megfelelője. Ha bevezetnék, Tihanyig visszhangozna a most adókáoszból eredően teletömött pofákból kieső kalácsvégek kopogása.

Ákibard! 2009.05.23. 12:41:44

Én nekiültem, és egy fél óra alatt megvolt. Igaz XP-n ment rendesen, fateromnak viszont nem tudtam telepíteni én sem a Vistájára...

Mondjuk én megcsináltam már februárban :-))) 12.000-t visszakaptam, így jó volt sietni vele :-P

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.05.24. 07:49:13

@Ákibard!: hja xp alatt oke is lett volna, sporoltam volna par percet:)

komjatius (törölt) 2009.06.17. 18:19:57

Félig OFF... Az ABEV Java csak egy keretprogram, ebbe kell beleimportálni az éppen szükséges nyomtatványokat. Az SZJA nyomtatvány még egész baráti és korrekt. De pl. mi a 09B400 nyomtatványt használjuk, ingatlan adásvételeknél (ügyvédi irodában). Ha az utcanév több szóból áll, pl. Kossuth Lajos, azt nem fogadja el, csak egy szóba írva, hogy "kossuthlajos". Állampolgársága nem magyar, hanem Magyarország. Amikor először ismerkedtem év elején a programmal, mert eddig ez az adatlap papíralapon működött, véletlenül rossz opciót választottam, és elkezdtem lehúzni a programba az összes létező nyomtatvány file-t. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy rengeteg vírusos volt közte, a vírusirtóm egyfolytában csipogott. Egy kis ajándék az állambácsitól... Az magának a keretprogramnak a sajátossága, és a programozók primitívségét mutatja, hogy hiába létezik a több példányban nyomtatás opciója, mint bármely kultúrált programban, az ABEV minden nyomtatványnál csak egyet nyomtat, bármennyit is állítok be. Azt is csak hosszú percek után, mert 10-20 megás adatcsomagot küld át a nyomtatóra. Régebbi, kevés (pl. 8 mega) RAM-mal szerelt nyomtatónak ez kifejezetten jót szokott tenni...
süti beállítások módosítása