Az elmúlt fél év kőkemény volt a MÁV blog életében. Az a blog, ami egykor meghatározó szerepet játszott a hazai blogéletben, és aminek az elindulásán felbuzdulva konzum blogok tucatjai indultak jelenleg haldoklik. A forgalom a tavaly júliusihoz képest 70 ! százalékkal esett:

De ez meg sajnos nem minden. A blog postaládája éhes, levelet alig kap, pedig észrevételek nélkül ez a homároid blog halálra van ítélve. Hogyan jutottunk idáig? Hol is kezdjem? De kezdjük a legelején. 2007-ben dühömben indítottam egy blogot, ami a hazai blogok között startup típusnak számított, mármint a média független blogok között. A blog hamar népszerű lett, hála jackyl, szily és más indexes bloggerek segítségének, illetve a sok sok sok olvasónak. Szépen fejlődött a blog, index címlappal 5-10000, címlap nélkül 1-2000 napi látogatót tudhatott magának. Levelek tucatjai érkeztek hetente, észrevételek, panaszok biztatások. Nem kellett fél év és már napi kapcsolat alalkult ki a blog és a MÁV-Start kommunikációs igazgatósága között, így a kezdeti bulváros, csipkelődő esetenként gúnyos stílust felváltotta a komolyabb szakmaibb hangvétel. Ez persze érintette a látogatottságot is, de nem volt a változás szignifikáns. Hullámvölgyek mindig voltak a blog életében, ez természetes minden online "médium" esetében. Majd eljött az időszak, amikor vissza kellett vonulnom a blog aktív szerkesztésétől a fiam születése miatt. Ez alatt az idő alatt más szerkesztette a blogot, a változás elkezdődött. Nyilván a szeptember, októberi aktivitásom is közrejátszott a dologban, de a blog látogatottsága elindult lefelé. Ez nem sokat javult a másik szerkesztő ideje alatt sem  (a nagy zuhanás tovább folytatódott október és március között volt, amikor nem én szerkesztettem). Nem vádolok senkit, sztrájk sztrájk hátán, ünnepek, vizsgaidőszak stb, stb, amit általában mindig megérez a blog, de tény, hogy a másik szerkesztő sem tudott csodát tenni. A blog email címe megváltozott, az emberek elfelejtették a régi email címeket, majd egyszercsak megszűnt a blog létezni az eredeti néven, és címen. Ekkor közbeléptem és visszatértem. Mindazt, amit felépítettem, amit elindítottam nem akartam, hogy megváltozzon, eltűnjön. Volt ebből már rengeteg vita, sértődés, hiszti nem akarom kommentálni a dolgot. Aki ismeri a blogot az tudja mi történt a következtetést mindenki vonja le maga, miután megismerte mindkét oldalt. 

Tehát márciusban megszületett a MÁV Figyelő, ami fél évnyi MÁV blog posttal indult, mivel az bloghu-s srácok az előző szerkesztő által élesített postokat átrakták a MF alá. Ez természetes, hiszen az előző szerkesztő dolgozott vele. Majd ezután észrevettem, hogy valami nem oké. Gyakorlatilag nem kerül ki a blog címlapra, míg a másik, kikerül máshonnan átvett cikkekkel, két bekezdéses postokkal, büdös a kalauz hónalja* postokkal. Ezt szóvá tettem, majd egy ideig ismét kikerültünk címlapra. Nem tudom volt-e valami összefüggés a levelem, és a címlap között, nem is érdekel. Ez tartott egy rövid ideig. Aztán megint semmi. És ez azóta is tart. Mi lehet a gond? Csak találgatni tudok:

1. nem elég szaftos a blog
2. szar a blog
3. alig ismerik a blogot
4. hupikék törpikék

Mi jelent, hogy nem elég szaftos? Hát nincs rajta elég botrányos cikk nyilván. Nem elég bulváros. Nem is lesz soha...

Szar lenne? Nem tudom ezt ítéljétek meg Ti.

Alig ismerik a blogot. Hát igen ez tény. Ugye az ismertséghez az kell, hogy látogassák. No ez mint a mellékelt ábrák mutatják már nincs meg. Okai? Nyilván a "konkurenciaharc", amit az előző szerző blogja jelent. Nem akarok én senkivel harcolni, csak élni és élnihagyni. Ahhoz, hogy a blog tovább éljen és úgy működjön, ahogyan eddig tette egy dolog feltétlenül szükséges: olvasói levél. No ez nincs. Nyilván a korábbi szerző ideje alatt az emailcím váltás miatt az emberek elfelejtették a blog eredeti email-jét. Sőt a kis forgalom sem kedvez, mert jelenhet meg bármilyen cikk is a blogon, az nem fog kikerülni címlapra. De ha ugyanaz megjelenik a másikon az egyből címlapos (volt erre példa nem is olyan régen). Nem fűzök hozzá semmit. Nyilván lehet az én hibám is, de tény, hogy a Megint Állunk Vazze nem tud versenyezni egy olyan bloggal, ami ekkora támogatottságot élvez egy másik nagy forgalmú blogtól és az Index szerkesztőségétől (pláne, hogy a MF szerzője vendészerző). Igaz versenyezni nem akarok a bloggal, mert az butaság. Nem erről szól. Én csak életben akarom tartani, és eredményeket elérni továbbra is. Ennek jelenleg nem látom jövőjét, mert csak annak tudok segíteni, aki megkeres, aki kéri...

Tehát summázva két megoldás látok jelenleg: 
Ha nem lesz változás az érkező levelek számában és a forgalomban, a MÁV blog bezár és befejezi a munkát.
Szolgáltatót, médiumot váltok.

Október elsején döntök. Addig ha gondoljátok és tetszett a munkám, akkor segítsetek megmenteni a blogot. Ha úgy gondoljátok, hogy ennyi volt és fejezzem be, akkor elfogadom.

 

*állítólag ezt a vádat én is megkaptam az indexesektől (M. mondta nekem még tavaly nyáron)

A bejegyzés trackback címe:

https://vattafaka.blog.hu/api/trackback/id/tr721262664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.07.26. 17:25:12

En mar akkor osszetennem a kezem ha ennyi latogatom lenne, mint neked most.

Nyar van, uborka szezon van, a vonatok is lassabban mennek a hoseg miatt (ugye).

Mondjuk ez utobbirol jol lett volna egy kicsit tobbet irni, mert ez a vonat lassitosdi (szerintem) majdnem akkora kiszuras volt az utazokkal, mint a VDSzSz sztrajk.

Greg Sanchez 2009.07.26. 20:15:50

Georgejr megértelek, de ha ez számít valamit, majd megemberelem magam, írok neked leveleket én is, mert észrevettem, hogy tényleg pang a blog, és kevésbé színes, mint régen. Egy fecske nem csinál nyarat, de sok kellemes és izgalmas pillanatot adott ez a blog nekem immáron 2 éve.
Ennek a dolognak valóban több oka van, de reméljük ősszel újra lesznek posztok, több poszt, mert a diákok újra utaznak, beindul a nagyüzem, több inger éri az embereket.
Kitartás, és majd küldök én is levelet, mert eddig még nem tettem, csak olvastam. :)

Edömér 2009.07.26. 21:21:03

Majdnem az elejétől olvasom a blogodat, és az egyik legjobbnak tartom a blog.hu-n.
Építő szándékú kritikaként írom:
Tudom, hogy nagyon sok időt vesz igénybe és más elfoglaltságaid is vannak, de csak úgy lehet renszeresen magas látogatottságot elérni, ha elegendő időt áldozol rá. Ha éppen nincs levél, majdnem mindig van valamilyen hír a MÁV házatáján, lehetne riportokat, beszélgetéseket vasutasokkal stb. Ha nincs elég időd ilyesmire, kérj meg egy-két törzskommentelőt, hogy segítsen be egy-egy témánál. Szerezz bloggertársat, ha nincs elég időd arra, hogy napi 1-2 új bejegyzés legyen. Minél gyakrabban frissül a blog annál több a látogató.
Ne add fel, remélem sikerül újra beindítani.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2009.07.26. 21:25:44

Nekem már 2 beküldött levelem, illetve az egyikre érkezett MÁV-válasz került ki a blogra.

Bár keveset szólok hozzá mostanában, sőt nagyon ritka, de követem a blogot.

Sajnos amióta szétverték a 40. vonalat, átültünk autóba, asszonyka nagyrészt emiatt ment vezetni tanulni.
Pedig a vonatra 90% kedvezményem van (látássérült vagyok), mégis a drágább autót választjuk. Így nem utazom MÁV-val, és emiatt tapasztalatok sincsenek, amit elküldenék Neked.

A blogot figyelem, amihez hozzátudok, hozzászólok. Pár dolgot elértél, amit sok utazó Neked köszönhet. Bizonyitottál.
Ahogy olvasom soraid, itt elsősorban az index főoldalon való megjelenés a probléma forrása. Pedig Te, és a blog megérdemelné

Kitartást

Maradok olvasód (és amint vonatra ülök és tapasztalok, levélíró is)

torma99 2009.07.27. 14:21:49

Én csak most tévedtem ide a blogra,de csatlakoznék az előttem szólóhoz, annyiban, hogy sokkal kevesebben utaznak manapság vonaton mint anno. Nekem még sajna nincs tehetségem az autóra, de volánra váltottam, mert legalább nem késik, sőt még esetleg korábban is ér be , mint a vonat. Bár nagy a termetem és egyre kisebb a buszokban a lábtér, bevállalom. Mert szörnyen furcsa számomra, hogy a 8 évvel ezelőttihez képest 25%-kal lett több a menetidő amerre én járok és a késés az szinte általánosan erre rárakódó 25-50 perc. Így ez már vállalhatatlan színvonaltalan, beszántásra, sózásra ítélt **** let a mávból.
Írtam és írhatnék is korábbi élményeimről, de egyszerűen már érdektelen az egész nagyon gáz, ha látok egy vonatot fáj a szívem, hogy ide jutottak ,de az átgondolatlan politika tönkretett egy egykoron patinás céget. (plö autópályaépítések mellett elmaradt vasútfejlesztés, így került a vasút jelentős versenyhátrányba, mert amíg nekem a volán menetideje 70 perccel csökkent, úgy fent leírtam, hogy 40-50 perccel nőt a vasút menetideje + a késések, és kezdetben 60 perc volt a kettő közt a különbség)

Manyizga (törölt) 2009.07.28. 14:07:08

Szerintem a bkvfigyelo.blog és párja a mavfigyelo.blog viszi el az olvasókat... :)

Manyizga (törölt) 2009.07.28. 14:24:25

@georgejr: nekem eltartott egy ideig, mire rájöttem, hogy nem azonos a két blog... :-o Dehát, öregszem.

Küldök levelelet.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.07.28. 14:33:47

@Manyizga: bizony sok ember osszekeveri a kettot, vagy azt hiszi, hogy a vazze megszunt es a helyet atvette a mavfigyelo, pedig ez nem igaz...
ezer koszonet a levelert:)

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.29. 00:42:01

Gál Misinek szemét húzása volt a Máv Figyelő elindítása. Egyrészt marketingből csillagos ötös, az auto-címlapos BKV Figyelő nyílván jelentős forgalmat generál a Máv Figyelőnek is, másrészt ha két blog közül lehet választani az Index c ímlapra, nyílván a brand-et teszik ki. Sajnálom ezt a blogot, én is régóta ide járok.

Gál Misi most azt hiszi, hogy ebből meg lehet élni, ami igaz is lehet, de nem lehet ismerni a trendeket, sőt jöhet egy nagyobb ellenfél, esetleg egy indexes srác indít bkv-s blogot, és akkor az a preferált .. de ezt majd eldönti a jövő.

Jómagam is gyakori címlaposként nem tanácsolnám a blog.hu elhagyását, más szolgáltatót nem ismerek, ami ekkora ingyenreklámot kap. Szerintem próbáld lezsírozni az indexesekkel, ha kell, akkor indíts támogatói kampányt, én melletted fogok szavazni, hogy kellesz te is.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.07.29. 00:43:38

Bocsi, a brandnél nem arra értettem, hogy te nem lennél az, csak a BKV Figyelő névvel könnyű volt elindítani a MÁV Figyelőt, de ennyi erővel a MALÉV Figyelőt vagy a Posta Figyelőt is az lenne.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.03. 13:01:36

@Biztonsági Őr: Brand ide, brand oda előbb utóbb kiderül milyen is a szerző valójában...

nohab-king · http://www.openttd.info 2009.08.07. 09:08:28

@Biztonsági Őr: Szerintem kap pénzt az Indextől a blogjaiért. Bár ez nem biztos, de lehetséges.

Viszont nagyon szomorú, hogy a média az igazi értékeket semmibe veszi, és csak a bulvárt nyomják mindenütt...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.07. 09:41:13

@nohab-king: hja lehetseges, hallottam ilyesmit is, de a bulvar nyilvan nagyobb ur

azallamenvagyok 2009.10.07. 14:02:54

rövid véleményem az, hogy Misitől ez nem volt szebb húzás, mint egy 100millás végkielégítésnek mondott pénzcsorgatás a bkv-nál... csak a tét más, a tett ugyanaz

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.10.08. 12:31:09

@azallamenvagyok: it all about the money dum dum durudum dum

TH 2009.10.08. 12:42:12

@georgejr: Kösz a linket. Igen, én tudom, hogy Gál M. volt a kis mocskos féreg, de ezt az interjúban nem lett volna érdemes megemlíteni? A megintállunkvazze lényegesen színvonalasabb a mávfigyelőnél (a bkvfigyelő meg már botrányosan szar, pedig jónak indult), úgyhogy remélem, nem adod fel. Viszont az indexet nem értem, hogy miért Gál M.-et nyomja, akinek annyi esze van, mint egy...inkább nem mondok semmit. szóval nem értem.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.10.08. 12:49:32

@TH: Mint megtudtam részben azért, mert ott jobban kattintanak a hirdetésekre...

TH 2009.10.08. 12:57:11

@georgejr: vazzeg...inkább nem mondok semmit. az index néha lehetne kicsit etikusabb, hogy finoman fejezzem ki magamat. :)
De azért ne add fel, drukkolok neked. lehet, hogy a mávfigyelő olvasottabb, de cserébe nem lehet komolyan venni, annyira gáz néha.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.10.08. 13:07:15

@TH: nem akartam az interjúban külön kiemelni. Köszi. Nem adom fel:)

TH 2009.10.08. 13:12:46

@georgejr: ok, jól teszed! :)
Én meg igyekszem majd gyakrabban olvasni, mint az utóbbi időben (ha nincs címlapon, én is ritkábban megyek sajnos), így növelve az olvasottságot. :)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.10.08. 16:33:25

Anno mikor írtam a mávos paródiát, én is meg voltam kavarodva, hogy akkor most melyik blogot is nevezzem meg a paródia forrásaként.

Amit javasolni tudok, és látom, követed is: a levelek mellett lehet Mávos híreket, sztorikat, botrányokat is publikálni. Nekem speciel a bkvfigyelővel az a legnagyobb bajom, hogy tele van "köcsögellenőr" jellegű levelekkel, de p. a BKV-s botrányokról nem sok minden van... érthető is, a szerző jóban van a BKV vezetésével, s ezt a kapcsolatot nem akarja elveszíteni. Meg másrészt ahhoz nem elég szerkeszteni, írni, nyomozni is kell... De mivel te független vagy, használd ki, "írd meg", én drukkolok neked!

Az Index címlapot meg ne bánd, mostanában amilyen színvonal ott van... sokszor nem is bánom, hogy nem sikerül bekerülni a herefelvarrás és a szakítós közé :-))) Oda már bejáratott nevek kerülnek be, mindegy, ha színvonaltalan is az írás, akkor is kikerülnek. Azon szoktam röhögni, hogy a Slanger által szerkesztett Tudtad blogra már több nevesebb helyen is hivatkoznak (nem blogszinten), de az Index címlapra eddig jó, ha ötször kikerült... mindegy.

TH 2009.10.08. 16:51:41

@Droli: egyetértek! a bkv figyelő nem tudom, hogy kivel van jóban, de hogy a botrány kedvéért már olyankor is alázza a bkv-t, amikor nem kéne, az biztos...

magocska 2009.10.08. 17:20:52

BKVFigyelő mostanában nem csak a BKV-t alázza. Én a biciklisek szidalmazása miatt ismét (már sokadszorra) döntöttem el, hogy nem olvasom a bkvfigyelőt.

A Megintallunkvazze jó, nem szeretném, ha eltűnne. Sajnos mikor volt ez a váltás én sem tudtam, hogy mi van. Megszűnt a blog, vagy átalakult, vagy mi. Szerintem sokan sajnos nem tudnak a lopásról és arról, hogy ki követte el... Ez változtatna kicsit az emberek hozzáállásán az adott bloggal kapcsolatban.

Én sajnos nem sokat utazok, így nem sok észrevételem van. De azért szurkolok és maradok olvasó továbbra is :)

magocska 2009.10.08. 17:22:04

Bocs, ha kicsit értelmetlen volt a hozzászólás, órán vagyok :)

TH 2009.10.08. 17:23:40

@magocska: hehe, hasonló a helyzet itt is: nálam is a biciklisek általános szidalmazása miatt telt be a pohár, pedig nem biciklizek. :)
De annyira bicskanyitóan csúsztat, provokál és támad, hogy azt az ember már tényleg nem szívesen olvassa.

MÁV-ot én sem használom nagyon, vonaton idén egyszer ültem, az is Észtországban volt. :)

nohab-king · http://www.openttd.info 2009.10.10. 22:37:59

@magocska: Egyetértek. BKV-Figyelőt én már régóta nem olvasom... Ismerőseim közül is akik olvasták, felhagytak vele.

MÁV-Figyelő meg egyértelműen ugyanazt a feladatot szolgálja, mint a BKV-Figyelő: a kiskirály (Misi) trónjának építését az utasok észrevételeiből, és a bulváros stílusból...

TH 2009.10.12. 13:44:37

@nohab-king: kérdés, hogy milyen trón készül belőle? :)
süti beállítások módosítása