T-hóm és a support

2009.05.25. 08:50

 Másfél napja nincs se tv se internet Piliscsabán. Legalábbis a mi házunkban. Se a szomszédnak se senkinek. Tegnap este már nem akartam dolgozni, mert a gyerek eléggé lefárasztott, de egy email check nem lett volna rossz. Sajnos net nem volt, így maradt a bágyadt filmnézés, majd az alvás. Ma reggel fél hatkor  ismét kipróbáltam a netet. Helyzet ugyanaz. Modem, router restart várakozás majd ismét semmi. Hát nincs mit tenni, majd csak meggyógyul mondtam magamban, majd bejöttem dolgozni. 8-kor hivott a felesegem, hogy nincs internet még mindig, és hívjam már fel a t-hómokozót, hogy ugyan wtf?
Mint derék férj meg is tettem. Még annó régen, amikor műszaki helpdesk vezetőként dolgoztam egy internetszolgáltatónál, már akkor külön telefonszámot biztosítottunk a műszaki hibabejelentésre, segítségkérésre. Majd amikor call centert használtunk, az volt az első vagy második menüpont. Hááát ez nem jött össze a T-nek.

Szegényeket, amúgy sem csípem, mert tavaly sikerült 56 azaz ötvenhat nap alatt bekötniük, mindenféle kamu szöveggel kábítottak, szerencsétlenkedtek, majd amikor végre minden kábel be volt húzva, modem feldugva, kiderült, hogy 5 napja nem megy a modemregisztráció, és még eltarthat két napig. Na ekkor mondtam, hogy ok, akkor én most beballagok a fogyasztóvédelemhez a teljes telefonhíváslistával, rögzített beszélgetésekkel, levelekkel. Erre érdekes módon 30 perc alatt be tudták regisztrálni a modemet és lett internetem. 

De térjünk vissza a jelenlegi problémámra. Nincs másfél napja internetem. Felhívtam a 1412-őt. Ott először kérte a gép a mindenféle azonosítót, jelszót (ide is kb 2 perc gépi hang után jutottam el.), majd nagy nehezen már egy humán erőforrás szólalt meg a vonal másik végén. Ő is kérte az azonosítót és a jelszót. Mivel az ember ilyeneket nem hord magával, így a kért adatokat nem tudtam megadni. Ezzel a mozdulattal le is akart rázni, hogy mondván, akkor nem tud segíteni. Én se vagok hülye, így nem hagytam magam, és közöltem, hogy talán ezen adatok nélkül is fel tudja venni a hibát nem? Miután a címem, és egyéb adataim is megadtam végre mondhattam mi a gondom. A hölgy türelmesen végighallgatott, majd kapcsolt egy "műszaki kollégát". Némi zenehallgatás után ismét egy hölggyel beszéltem. Megint felvette az adataim, majd elkérte a telefonszámom, hogy majd visszahívnak, hogy mi a gond. Itt feltettem azt az indiszkrét kérdést, hogy nem tudnak arról, hogy egy adott szolgáltatási területen nem megy a kábelnet, a kábeltv és az adsl? Azt mondta, hogy Ő nem tud semmi ilyenről. Végül közölte, hogy 48 órán belül megkezdik a szerelést. Kicsit kiadkadtam: a supportnak elvileg (ezt nem hiszem, hiszen az elmúlt napokban folyamatosan akadozott a szolgáltatás) fingja nincs a hibáról. És majd 48 órán belül elkezdik a hiba elhárítását. Hát bazmeg. Most komolyan....

Az még hagyján, hogy állítólag fingjuk sincs semmiről, de nem is törik magukat, hogy elhárítsák a hibát. Nyilván nem él vissza a szinte monopolhelyzetével a T és nyilván ügyfélközpontú (csak kicsit szarjuk le az ügyfelet, akiből élünk). Én pedig nyilván egy tünde és egy kobold keresztezéséből fotoszintézis útján jöttem a világra....

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://vattafaka.blog.hu/api/trackback/id/tr651141976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.05.25. 17:34:56

Gáz ez a cég, de tényleg...

Mi tavaly március 17.-én megszabadultunk tőlük, 20.-án bekötötték a DIGI internetet.
Természetesen 17.-ei hatállyal lemondtuk az internetet, aznap meg is szűntették.

A bökkenő áprilisban jött amikor küldték a számlát márc 1-31-ig, jó mondom, biztosan hamarabb nyomtatták mint én kértem a megszűntetést (Amúgy nem, később készült a számla). De azért felhívom őket. Mondja a nő, semmi gond, fizessem be mind a 31 napot, majd én kérvényezem (!!) hogy fizessék vissza a 18-31-ig díjat, lévén azt nem vettem igénybe.
Mondom ácsi, ezt nem játszuk. Mondom most felvételre mondom, hogy kérek egy számlát 1-17-ig, és majd szépen kifizetem azt.
Ok, küldi a számlát. Meg is jött a csekk befizettük, el is temettük a modemünket.

Második bökkenő: Júliusban, amikor már el is felejtettem mi az a Tréonlány jön egy ISMÉTELT fizetési meghagyás (elsőt nem kaptunk) amiben már perrel, a lakásunk elárverezésével fenyegetnek, miszerint tartozunk négyezer valamennyivel, ami a 17-30 napokra eső összegnek felel meg. 200-as vérnyomással hívtam a nőt, aki közölte, hogy semmi gond, van ilyen, fizessem be, és majd kérvényezzem vissza!
Akkor közöltem, hogy 1) a hívást én is rögzítem, 2) felejtse el, hogy befizetek olyan szolgáltatást, amire akkor nem is volt érvényes szerződésem, plusz mi alapján követelik a díjat, ha 17.-ei hatállyal felbontottam velük a szerződésem?!?! (Hűségidő már nem volt).

Lekopogom az elmúlt egy évben nem érkeztt már levél, és a lakásunkat sem árverezték el.

Kérdés, hogy miért csak az üvöltözésből értenek?

Volt még történet velük bőven, amúgy nekünk a modemünk szart be, komolyan hetekig szórakoztak, mert annó mi a neten rendeltük, ezért a Trépont nem akarta garnciában cserélni, ők a FUTÁRSZOLGÁLATHOZ irányítottak, az meg nyilván a T-hez... A T meg mosolyogva közölte, hogy a Trépontban kicserélik...
Kicserélték sokadik körre, de még annyit sem élt mint az előző: 2 hét után megdöglött.
Végül már kértem, hogy másszanak ki, és nézzék már meg. Szerencsére egy kedves szerelővel kerültem össze, aki mondta, hogy ha odaadjuk neki a bedöglött modemet, akkor kihoz nekünk a raktárből egy kőkori lelet modemet, ami lényegében elpusztíthatatlan, a raktárban meg ugyis mindegy modem-modem 1 darab-1 darab.
Annyit tudni kell a kőkori modemről, hogy külön LED van rajta arra az esetre ha megdöglik... Még az ADSL kezdeti idejéből származik :D Nem is volt vele gond.

Faternak is modem gondjai voltak, neki is a szerelő oldotta meg fusiban, mert nem akarta cserélni a T... Amikor kijött a szerelő, mondta, hogy típushibásak a modemek, azért adták ajándékban... Mondta, hogy nem nagy a baj vele, a műhelyben szétkapják, és átforrasztanak benne valamit, onnantól jó...


És akkor elmesélem a DIGI-t. Egyszer pénteken elszállt a net. Semmi... Hívom az ügyfélszolit, felveszi a munkalapot. Másnap (SZOMBATON) hív a szerelő, hogy itt van a lépcsőházban, legyek már szíves megnézni van-e net, mert ha minden igaz megjavította a hibát... És volt. A központi modem tápja szállt el, és kicserélték szombaton!

Jah, és 3500 ft/hó ért kapunk 20 mega fel, 30 mega letöltést. Korrekt cég szerintem. Nincs modem meg egyéb faszságok, csak egy LAN kábel... A fentin kívül eddig nem volt baj vele. (Pontosabban egyszer az egész DIGI hálózat megállt úgy 10 percre, a BIX görbén látszott is)

blarke 2009.06.16. 15:36:36

nem akarok észt osztani, de: az azonosítód nélkül hibát se vehetett volna fel a kollegina. vagy a magyartelekomos ügyfélazonosítódat kell tudnod, vagy (adsl esetén) arról a telefonszámról hívnod, ahova létesítve van a szolgáltatás (és tudnod kell az adatokat), hogy felvegyék. a kábeltv hibaelhárítása pedig 48 óra ászf szerint, ezzel sokat nem lehet csinálni (a T-kábelesek egyébként gyorsan dolgoznak, az adsl-es műszaki csoport az, ami érdekes mentalitású, ugye mindegyik külsős). az meg, hogy nem tudnak globális hibáról bent - ha nem telefonál be senki, akkor nem tudnak róla. ha betelefonál 3-4 ember és ebből 2 is ugyanahhoz az ügyintézőhöz kerül ÉS ez neki feltűnik, akkor általában megnézik a felsőbbek, hogy van-e valami para az adott szakaszon. ha meg jönnek tömegesen, az elég hamar fel szokott tűnni...
az meg, hogy a callcenter szar... ez tagadhatatlan, a legjobb, amikor beütöd az mt-t, aztán elvész az éterben, nem kapja meg az ügyintéző, és kénytelen újra elkérni...

petya.bacsi 2009.06.29. 19:05:27

Én sikeres ember vagyok, mert megszabadultam tőlük. Most szüleimet győzködöm, hogy a telefont is mondják le, minek vezetékes, mikor van mobil, meg skype?

Píter 2009.09.15. 23:37:07

A tré-home pont ilyen, mint a fenti példa is jellemzi. A másik meg, hogy értse már meg a világ, hogy digi a panelhegyeken túl egyszerűen nem létezik, slussz-passz. Magyarul 6-8 millió embernek nincs és nem is lehet digi netje. Tehát szophatunk a tré-vel és társaival.

Ákibard! 2009.09.22. 18:24:42

@Píter:
Türelem. Románia 80%-án a Digi szolgáltat, előbb-utóbb ellepik Magyarországot is.

sncf 2010.01.21. 17:40:05

A tré velünk is eljátszotta a hó végéig számlázást, kétszer is, egyszer, amikor a net-et mondtuk, egyszer meg, amikor a telefont
A telefont persze számhordozásban december 24-én 16 órakor kapcsolták ki, majd értesítették a DIGI-t a következő munkanapon, hogy beköthetik.
süti beállítások módosítása