MÁV e-Ticket- Etikett
2013.09.04. 11:47
Levelet hozott a gugli:
"Tisztelt e-Ticket Felhasználó, Kedves Utasunk!
Ezúton tájékoztatjuk, hogy az e-Ticket rendszer Felhasználási feltételei 2013. szeptember 5-től az alábbiak szerint módosulnak: A Felhasználási feltételek rendszerüzenetek küldéséről szóló passzusa, miszerint a „Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a rendszer működését alapvetően érintő változásokról (például új fejlesztések, haváriakommunikáció stb.) e-mailben tájékoztassa a regisztrált felhasználókat” kiegészül. Amennyiben a MÁV-START Zrt. az e-Ticket rendszer összes felhasználóját érintő nyereményjátékot vagy marketingakciót indít, arról rendszerüzenet formájában tájékoztatja a felhasználókat.
Egyúttal tájékoztatjuk, hogy a rendszer elindításának 5. évfordulójának alkalmából a MÁV-START Zrt. nyereményjátékot indít „5 éves az e-Ticket” elnevezéssel. A játék keretében azok a felhasználóink, akik szeptember 5-től 5 héten belül legalább 5 db vásárlási tranzakciót bonyolítanak le az e-Ticket rendszerben, 5 db MÁV-START Zrt. ajándékcsomagot, illetve főnyereményként 5 db railjet vonatos ausztriai utazást nyerhetnek (választható úti célok: Bécs, Linz, Salzburg); a jegy 1 fõ menettérti utazásra érvényes. A nyereményjáték részvételi szabályzatát ide kattintva tekintheti meg."
A máv két legyet ütött egy csapással:
1. Egyoldalúan módosította a Felhasználási feltételeket. Ezzel még gond nem lenne, de egy nappal az életbelépés előtt kinyomott egy új passzust miszerint mostmár marketing célokra is felhasználhatja az email címeket.
2. Emellett ugyanabban az emailben le is szpemmelte a usert egyből egy marketying akcióval.
MI a bajom ezzel? Kezdjük az első passzussal:
Reklámtörvény 6. §-a
Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes személynek mint reklám címzettjének közvetlen megkeresése módszerével (a továbbiakban: közvetlen üzletszerzés), így különösen elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján – a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel – kizárólag akkor közölhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult.
Tehát, nekem a MÁV nem küldhet semmit még akciós felhívást sem (ÜZLETSZERZÉSNEK minősül), anélkül, hogy én előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárultam volna. Hozzájárultam azzal, hogy elfogadtam évekkel ezelőtt az ÁSZF-et? Nem. MIt jelent a fenti mondat? Regisztrációkor kifejezetten be kell kattintania a usernek, hogy kér ilyet, vagy egyértelművé kell tenni számára, hogy kapni fog, ha regisztrál, bár ha jól emlékszem ez utóbbi már nem legális....
Tehát a MÁV hibázott, kvázi megsértette a Reklámtörvény 6. §-át azáltalt, hogy módosította az ÁSZF-et oly módon, hogy a felhasználók nem tudnak leiratkozni a reklámokról illetve a felhasználóknak esélyük sincs opt-out-ra. Ja és továbbra sincs semmi checkbox, de még utalás sem regisztráció után arra, hogy bármilyen levelet fog küldeni a MÁV nekem:) Nem ért az online-hoz senki a MÁV-nál? Szívesen segítek:)
Názzük a második bekezdést:
Ha már a fentiek mellett elsiklunk, akkor legalább a az akciós felhívásnak adjuk meg a módját ha lehet. Egy hányaveti bekezdés az előzőek után mesél arról, hogy kvázi nyerhetek is.
Én ezt inkább szépen megdizájnolt levélben küldtem volna ki, amiben a linkekhez legalább egy mérőkódot biggyesztettem volna, hogy legalább mérni lehessen a kampány sikerét.
A MÁV megpróbál haladni a korral, de sajnos még mindig valahol a 2000-es évek elején tart. Kis odafigyeléssel hatalmas lehetőségek rejlenének az online kommunikációban, de a MÁV úgy látom hibát hibára halmoz és szükséges rossznak tekinti. Nem tudom mi az oka, lehet büdzsé vagy szakember hiány, de tény, hogy jó lenne ha összekapnák magukat.
georgejr voltam ex Vazze
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.